Thursday, April 30, 2015

Saya Stress!


Stress.., stress.., stressnya...bulan ni agak mencabar buat Cm, sampai stress di buatnya terus terang kalau tak kuat iman mahu putus asa jadinya. Tapi bila fikiran dah tenang kite ingat balik, selagi kite hidup di dunia ini kalau tak de ujian hidup tak sah. 
Bila ada je masalah mesti ada penyelesaianya dan percayalah dah selesai satu masalah akan ada lagi masalah lain akan datang, itu dinamakan ujian dari Allah. Dia munguji kita tanda Dia sayang dan Dia tahu tahap kesabaran hambanya. Jadi kesimpulanya Cm angap stress ini satu uji dan Alhamdulillah boleh manerimanya sekarang tapi masih belum dapat melepasi ujian itu lagi. 
Sekurang-kurangnya Cm bersedia menghadapinya walaupun terasa sukar tapi masih mampu bertahan yakin ada hikmah di sebaliknya.

B-Complex atasi stress

Ini Cara Cm atasi stress

Pertama sekali waktu rasa stress mesti kita dalam mood marah, sedih, dan semuanya bersifat negetif betul tak. Muka Cm kalau tengah moody biasanya kemerahan dan panas je rasa. Jadi apa Cm buat ingat balik perumpamaan ini 'api lawanya air' 
macam kita orang islam di ajar bila rasa marah ambil la wuduk ye memang membantu sejuk sikit rasa muka tu tapi panas dalam tak sejuk lagi ni..
Ok langkah ke-2 sejukan badan dengan minum air kosong segelas atau lebih lagi baik.. 
Ada orang nak hilangkan stress makan banyak, cuba tukar dari mengambil makanan yang banyak Cm cadangkan gantikan dengan minum air kosong biar banyak takde efec pada kegemukan pun and buat badan kita cool balik in shaa Allah
Langkah ke-3 Cm suka menyendiri seketika untuk berfikir sekejap tapi jangan layan balik masalah tadi kalau tak tak berkesan. Nanti kita akan jadi lebih stress. Apa yang Cm suka buat waktu ni ingat Allah istigfar banyak-banyak. Cari ketenangan dalaman lupakan masalah yang jadi punca kita stress tadi.
Langkah Ke-4 bila dah dapat ketenangan marah dah reda, Cm akan cari orang yang boleh Cm luahkan perasaan. Cm tak suka simpan sebab nanti hati tak tenteram bila berkongsi sekurang-kurangnya boleh kurangkan beban yang ditanggung.
Cari lah teman yang kita percaya macam Cm suka mengadu dengan suami luahkan rasa sedih tu pada dia terubat sikit resah di hati tu jadi takde la rasa keseorangan.
Last but not least Cm berserah pada Allah
mengadu pada-Nya, berdoa pada-Nya, dan mintak pertolongan hanya kepada-Nya
Hanya Dia tempat ku berserah.

Finally ini salah satu pengubat di kala mood stress pada saat-saat tertentu ianya sangat membantu
terutama macam Cm ni yang dah berkeluarga memang tersangat la memerlukannya,

B-Complex atasi stress


Cukup dengan hanya satu biji sehari Cm ambil sebagai rutin harian membantu mengembalikan kecergasan. Cm tak rasa letih dan lesu cukup stamina buat Cm tenang dalam menghadapi segala rintangan dan cabaran, Bagaimana B-Complex membantu atasi Stress?
 Biar Cm jelaskan secara ringkas takpayah guna istilah sains pening..
Angap B-Complex seperti petrol dimana kereta nak bergerak perlukan petrolkan..
Macam mana dengan Otak kita? nak berkerja atau berfungsi dengan baik memerlukan sumber tenaga. Jadi B-Complex ini la sumber tenaga pada otak agar dapat berfungsi dengan baik. Bila otak berfungsi dengan baik kalau stress pun kita dapat atasinya sebab otak kita sihat dapat berfikir secara waras
in shaa Allah perkara baik-baik je terjadi.
satu lagi Cm cuma amalkan pengambilan B-complex brand shaklee aje..sebab terbaik.. takde unsur tiruan 100% semula jadi kesannya pun menakjubkan. Cerita je.. tak guna anda cuba anda tahu.

Berminat Hubungi Cm sekarang
B-Complex atasi stress






No comments:

Post a Comment