Thursday, February 5, 2015

Tiada Lagi Masalah Sembelit / Ostematrix Shaklee

Masalah sembelit tidak mengenal usia boleh terjadi pada sesiapa sahaja samada bayi mahupun orang tua. Cuteummi salah seorang darinya masalah sembelit ni berlaku semasa hamil dan selepas bersalin. Punca utama terjadi masah sembelit ni ketika CM hamil dan lepas bersalin sebab CM kurang makan makanan yang berserat tinggi macam sayur-sayuran dan buah-buhan. Ye la masa hamil CM tak jaga corak pemakanan aci makan je terutama bila mengidam waktu tu suka yang manis-manis je.. dan bila dalam berpantang banyak pantang larangnya sayur tu tak boleh makan buah tu tak boleh makan, minum air kosong pun kene sukat tak boleh banyak-banyak. Habis tu tak ke sembelit jadinya. Tapi syukur sangat di perkenalkan dengan produk shaklee iaitu ostematrix. Sebelum tu CM ingatkan ostematrix ni di rumus khas untuk sendi,tulang je.. tapi rupanya kandungan yang terdapat di dalamnya mampu atasi masalah sembelit.

Kandungan utama yang ada di dalam ostematrix adalah
  • kalsium
  • magnesium
  • vitamin D
  • boron
  • manganese, copper, zink

Magnesium ini lah yang membantu mengatasi masalah sembelit. Tapi Bagaimana ianya dapat membantu?
Di sebabkan kemampuan Magnesium 'menarik' air ke usus maka proses peristalsis senag berlaku (peningkatan kandungan air kedalam usus membolehkan usus berfungsi dengan baik di mana makanan yang dah di hadam dapat terus bergerak ke dalam usus, ianya juga membantu membentuk makanan yang dah di hadam tadi menjadi  lebih lembut) maka ianya Berjaya membantu atasi masalah sembelit

Disebabkan magnesium akan 'menarik' air, dinasihatkan untuk minum air yang banyak setelah mengambil supplement OSTEMATRIK.

Selain itu Ostematrik ini juga ada keistemewaannya yang lain

Menguatkan Tulang                                                                                                                       

  • Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas                                                                               

  • Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

Meringankan stress                                                                                                                       

  • Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

Memperbaiki masalah haid                                                                                                          

  • Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

Pengalkalian tubuh                                                                                                                     

  • Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. 

Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.

Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik. 




Apa kata Kawan-kawan yang dah pun mencubanya


Ostematrix atasi sembelit

Ostematrix atasi sembelit

Ostematrix atasi sembelit

Ostematrix atasi sembelit

AWESOME!! MEMANG BERBALOI
Dengan hanya satu produk mampu menyelesaikan pelbagai masalah kini CM bukan sahaja bebas dari masalah sembelit malah dari hari pertama pengunaan boleh rasa perbezaan badan. Seperti tiada lagi rasa lenguh pada lengan selepas sesi penyusuan malah tido malam tiada lagi kaki meragam di sebabkan cramp. Bagi sesiapa yang alah pada susu atau tak suka minum susu macam husben CM memang CM recommend try la ostematrik ni memang tak rugi. Husben CM pun setuju dia pun dah cuba and sekarang pengguna tegar.

Ostematrik atasi sembelit

Macam mana nak dapatkan produk ni?
Anda boleh terus berhubung dengan CM nanti harga boleh dirunding jangan bimbang memang mampu milik di samping konsaltasi percuma sampai bila-bila yang anda perlukan

No comments:

Post a Comment