Monday, November 4, 2013

Aduh Migrian Datang lagi



atasi sakit kepala/migrain dengan set migrain


Hari ni cuteummi pecah rekod.. sekali Dua entry cuteummi buat dalam satu hari n satu masa, baru Saiapkan entry pasal collagen powder sekarang nak share pulak pasal sakit kepala/migrian.Jom semua pembaca blog cuteummi, kita fahami dulu ape itu migraine dan cara-cara mengatasinya, rugi tak baca tau...

MIGRAINE TU APA YE..

Kalau dalam Bahasa mudah kita pangil “sakit kepala”. Ianya rasa sakit yang berdenyut-denyut dan berlarutan antara 4-72 jam sehingga seseorang itu tidak mampu melakukan pekerjaan rutin hariannya. Namun menurut kajian yg dibuat, migraine tidak mendatang kesan jangka panjang yang serius.

APA PENYEBAB MIGRAINE BOLEH TERJADI?

  1. masalah hormon ketika datang haid 
  2. suhu yang terlalu panas & sejuk
  3. cahaya terlalu terang @ silau
  4. bunyi terlalu bising
  5. masa rehat yang tidak mencukupi
  6. terlampau banyak berfikir


APAKAH TANDA-TANDA MIGRAINE?

  • Migraine biasanya menyebabkan rasa sakit kepala berdenyut-denyut (throbbing headache) pada sebelah kepala dan rasa loya. 
  • Namun ada juga sakit kepala di kedua-dua belah kepala. Individu yang berlainan mempunyai tanda2 penyakit migraine yg berlainan.
  • Pergerakan, cahaya, bunyi bising dan bau-bauan boleh memburukkan lagi migraine.
  • Kadang kala seseorang itu boleh merasakan aura, iaitu beliau dapat melihat bintik-bintik, gelombang cahaya atau pancaran2 cahaya di depan matanya. Tangan, bahu dan muka akan menjadi kebas. Ianya berlaku 30 min sebelum sakit kepala.

BAGAIMANA IANYA DIRAWAT ?

  • Migraine biasanya dirawat dgn ubat tahan sakit( boleh didapati di farmasi).
  • Namun jika ianya tidak berkesan, haruslah berjumpa dgn doktor untuk rawatan lanjut.
  • Migraine juga boleh dikurangkan dengan mengelakkan pengambilan cheese, coklat dan makanan yang mengandungi MSG.
Anda juga ada masalah Migraine? Kalau penat bergantung dengan ubat tahan sakit tu je.., apa kata cuba alternatif ini Set Migraine dari shaklee


ianya bukan sahaja membantu melegakan sakit kepala malah tiada kesan sampingan lain berbanding ubatan Migrain yang lain ianya di jamin selamat
Tak percaya supplement ini dapat membantu atasi masalah migrian 

JOM LIHAT TESTIMONI YANG TELAH MENCUBANYA:

Nak share testimony ayah saya yang selama ini menghidapi migraine dan telah mendapatkan rawatan di klinik swasta sudah hampir 7 tahun bergantung pada ubat tahan sakit setiap kali dtg migraine..akhirnya jururawat yang bertugas mengesahkan tidak sesuai lg ayah saya bergantung pd ubat tahan sakit kerana risiko pada buah pinggang dan ujian darah di ambil utk melihat keadaan buah pinggang kerana telah mengambil ubat tahan sakit selama 7thn. Alhamdulillah keputusan ujian darah Normal dan ayah tidak berani lagi bergantung pada ubat tahan sakit semata..sy telah mengesyorkan set Migraine ini dan ayah sy telah mencubanya dah hampir 7bln ayah mengamalkan supplement ini..ternyata berkesan menangani Migraine yang di hidapi slm  7thn dan x perlu risau lg kerana tiada kesan sampingan seperti ubat tahan sakit..

Berminat nak dapatkan Set Migraine ini sila hubungi / WhatsApp saya
Nur Hidayah
017-6769231

3 comments:

  1. Ummi cantik header blog ummi suka tgk :)
    Magrain ni mmg parah bagi yg ada magrain ni...sakitnya tak boleh cakap..pernah saya lihat ada yg sampai rasa nak hantuk kepala dkt dinding...smpai mcm tu sekali...InshaAllah jika ada yg ada masalah magrain sy dah tahu ada produk terbaik begini boleh juga membntu mereka kan ummi,terima kasih ya ..sbb tak thu yg shaklee boleh merawat magrain,lepas ni boleh war warkan.. sy save url link ni ya ummi.. senang nk share nnti ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih eyfa writer.. insyaAllah dengan pengambilan yang konsisten boleh atasi masalah migrian jadi kurangkan lah pengambilan ubat tahan sakit ye..ianya tak baik utk jangka panjang

      Delete
  2. Terima kasih atas info yg sgt bermanfaat. Mohon share jika di izin. In Shaa Allah.

    ReplyDelete