Tuesday, December 24, 2013

PENYAKIT JANTUNG PEMBUNUH NO. 1 DI MALAYSIA

Penyakit Jantung merupakan pembunuh No.1 di Malaysia

As-Salam kawan2 agak lama jugak cuteummi tak update blog ni..pagi ni memang dah pasang niat dari semalam lagi mesti kene update jugak blog cuteummi ni..dengan izin-Nya Alhamdulilah berjaya jugak nak terbitkan entry tentang kesihatan jantung.. kenapa ye cuteummi pilih entry ni sebab penyakit jantung sekarang merupakan pembunuh no.1 di Malaysia..

Hampir 90% pesakit jantung meningal dlm tempoh sebulan hanya 10% shj kembali sihat

Menurut kajian Unit Kardiologi Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) yang dijalankan Perunding Kardiologi PPUM, Dr. Ahmad SyadiMahmoos Zuhdi, 20 peratus pesakit jantung terdiri daripada mereka yang berumur 40 tahun ke bawah.

Di Malaysia terdapat seramai 141 orang menghidap penyakit jantung koronari bagi setiap 100,000 orang setiap tahun iaitu bersamaan 38,000 kes baru setiap tahun.

Terdapat beberapa simptom jika seseorang itu diserang sakit jantung, antaranya ialah:


  • Rasa tidak selesa pada dada. Pesakit seolah-olah merasakan ada sesuatu yang menekan.
  • Rasa sakit ini kemudiannya menular ke leher seolah-olah ada sesuatu yang mencekik.
  • Rasa lenguh pada lengan terutama ketika bekerja atau melakukan sesuatu aktiviti, bagaimanapun rasa lenguh ini akan hilang apabila pesakit berehat
  • Sukar bernafas seolah-olah ada sesuatu yang menikam pada dada
  • Pedih perut iaitu seperti ada angin atau menghidap gastrik.
  • Kepala berpusing
  • Badan lemah serta berpeluh sejuk.



Dr. Zul Hilmi menasihatkan agar mereka yang mempunyai simptom-simptom tersebut supaya tidak membiarkan sehingga ke peringkat yang serius.
“Hampir sebahagian besar pesakit tidak mengendahkan simptom-simptom tersebut dengan alasan ia tidak serius. Apa yang perlu, jika anda mengalami simptom tadi, lakukan pemeriksaan kesihatan segera,” jelasnya.
Bagaimanapun, sikap tersebut merugikan kerana rawatan yang diberikan bergantung kepada tahap serius penyakit yang dihidapi.




© Utusan Melayu (M) Bhd 
© Utusan Melayu (M) Bhd 

JOM CEGAH SEBELUM TERLAMBAT

Majoriti pakar kesihatan mencadangkan gejala ini boleh dicegah dengan mengamalkan

  • gaya hidup sihat seperti diet seimbang
  • senaman secara teratur
  • tidak merokok
  • miliki berat badan ideal 
  • serta mengambil suplemen yang berkualiti, 





MEMPERKENALKAN CoQHealth Plus (Coenzymse Q10) dari SHAKLEE merupakan salah satu daripada suplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung, Darah Tinggi & Kencing Manis 




selain melindungi jantung kandungannya kaya dengan Vit E dan ekstrak Teh Hijau



CoQ10 Health Shaklee mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 ditambah dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang direka untuk penguraian dan serapan maksimum.
jantung sihat



KEBAIKAN CoQ10


Membantu hasilkan tenaga bagi jantung

  • Jantung yang kuat dapat memastikan darah dipam dengan lancar ke suluruh anggota badan.

Melindungi arteri sihat terhadap pengoksidaan LDL 


  • LDL adalah kolestrol jahat. Jumlah LDL yang tinggi akan menyebabkan masalah kesihatan yang serius terhadap sistem kardiovaskular. Kolestrol ini menyebabkan pembentukan plak di dalam saluran darah dan jika saluran darah semakin sempit ini akan menyebabkan serangan jantung atau strok. 

Meningkatkan peredaran darah

  • Apabila jantung mempunyai tenaga mencukupi, darah dapat dipam ke seluruh badan dengan lancar. Hasilnya, semua organ di dalam tubuh kita mendapat oksigen mencukupi.

Membantu menambah dan mengekalkan paras CoQ10 di dalam darah

  • Apabila jantung mempunyai tenaga mencukupi, darah dapat dipam ke seluruh badan dengan lancar.


SELAIN itu CoQ10, CoQHealth Shaklee juga mempunyai Khasiat serta kelebihan berikut:-
 

  1.  Mencantikkan kulit
  2.  Meningkatkan kesuburan
  3.  Menggalakkan tekanan darah normal
  4.  Melawan keletihan
  5.  Meningkatkan tahap tenaga dan stamina
  6.  Meningkatkan fungsi otak
  7.  Membantu organ lain mengekalkan fungsi optimum
  8.  Membantu dalam rawatan kanser

TESTIMONI




Assalamualaikum. ..

Bila duk bc testimoni org br terigt nk share..

Ni ayh saya akhir thn lps kena attack kali ke 3..tau sakit pe??? Kalau org medical dgr seme geleng kepala sbb ayh sy ni pesakit Triple A. Asyik kuar msk spital sampai hospital pun dh reject sbb dh xde treatmnt yg nk dibuat.Nk opprate hosp ckp 80 / 20 sbb dh 70thn. Kt spital dh bg ubt thn skt yg plg kuat sampai lalok la kt org merapu ckp sekali mn xnye bg muffin(dadah yg plg kuat utk thn skt).
Dipndekkn cite ayh sy discharge hmpir 3 -4 minggu jgk xbermaya..
Lps tu dgn izin allah mgilhamkn sy utk cuba bg omega + ostematrix utk lawaskn pembuangan najis lps tu sy tmbh Coqhealth sbb sy bc bgus utk alteri yg tersumbat..kini dh hampir 4bln ayh teruskn mkn alhamdulillah dgn izin allah dh blh drive sendiri n dan blh main ngan cucu2 kembali mcm biasa walaupun blum pulih 100%..yg lucunye berita terbaru doc minta utk opprate blk sbb nmpk ayh dh sihat emm mane mau dh nk opprate sbb dulu doc pun dh reject.
Syukur sgt dgn izin allah pertemukan sy dgn SHAKLEE. 


Di harap artikel kali ini dapat memberi manfaat kepada anda.. di akhir entry ini dari cuteummi "SAYANGILAH JANTUNG ANDA" 

Berminat untuk dapatkan suplemen hebat ini, jangan ragu dan bimbang ianya mendapat kelulusan KKM dan di sahkan HALAL. Harga istimewa menanti anda..

Buatlah keputusan yang bijak untuk dapatkan supplement hebat ini, Inn Syiah Allah dengan Izin-Nya melindungi kita dari penyakit 3 serangkai ini (Jantung,Darah Tinggi, Kencing Manis)
Hubungi/ WhatsApp
017-6769231
Hidayah



1 comment:


  1. OBAT PEMBESAR PENIS
    ALAMI VIGRX PLUS ASLI
    Cara Pembesar Penis dan Panjang penis tercepat di Dunia.
    VigRX Plus Asli Merupakan Obat Pembesar Penis Alami Bersifat Pemanen, VIGRX PLUS ASLI Mampu Mengatasi Masalah Ukuran Penis Pria Selama Belasan Tahun, Buktikan Sendiri Manfaat Dari Obat Vigrx Plus Dalam Memperbesar Ukuran Penis, Kehebatan Dan Keampuhan Pembesar Penis VigRX Plus sudah sangat terkenal di Dunia. Anda berhak meniikmati Kehidupan Seksualitas Yang Selama Ini Anda Impikan, dapatkan semua itu dengan mengkonsumsi Obat Pembesar Penis no.1 VigRx Asli.
    VIGRX PLUS ASLI , Terus Berinovasi Untuk Memberikan Suplemen Herbal Terbaik Untuk Kinerja Penis Anda Dan Lebih Tahan Lama Di Tempat Tidur. Inilah Saatnya Untuk Menikmati Kehidupan Seksual Yang Luar Biasa. Aspek Paling Penting Dalam Hubungan Adalah Rasa Intim Antara Keduanya. Dalam Waktu Singkat, Anda Akan Melihat Hasil Yang Signifikan Dari Pemakaian Pembesar Penis VigRX Asli Dan Mengubah Fisik Anda Ke Kondisi Prima. Apa Yang Selama Ini Anda Benar-Benar Inginkan! Apa Yang Selama Ini Selalu Anda Dambakan!
    AGEN OBAT 69
    Call Center Hp : 0821 3495 8895
    ( SMS ) 24JAM : 0856 0795 4414
    Pin BlackBerry: 2AC 44 BCA


    http://agenobat69.com/


    - Obat kuat pria
    - VIMAX PILLS ASLI
    - OBAT PEMBESAR PENIS VigRx Plus
    - Pembesar Penis
    - Lintah Oil
    - Alat Pembesar Penis
    - Celana Vakoou
    - Pembesar penis vigrx plus

    ReplyDelete