Sunday, November 30, 2014

Bimbang Masalah Haid Tidak Teratur


Alhamdulillah saya berjaya atasi masalah Haid tidak teratur Bagaimana anda pula.. ada masalah seperti saya?? Mahu atasinya.. Sebelum tu baik saya story sikit tentang masalah haid tidak teratur ni boleh terjadi pada saya..

Masalah haid tidak teratur


History saya datang haid bermula seawal umur 11tahun lagi.. cepatkan.. sejak itu haid saya sentiasa teratur tiada masalah.. tapi ianya berubah bila saya mula bertukar tempat belajar iatu lepas dapat keputusan SPM terus sambung study di Politeknik Seberang Perai, Penang. waktu nilah hormon saya bertukar ye la.. tak pernah berjauhan dari family and first time dok asrama kot.. sebab tu masalah haid tidak teratur terjadi..waktu tu buat tak peduli sangat sebab sibuk study, kononnya.. tapi memang betul la.. setahun je saya belajar kat sana, saya berhenti sebab dapat tawaran nursing under kementerian kesihatan siap sponser belajar and dapat elaun lagi.. and lagi best dekat dengan family jadi..ape lagi cabut la.. waktu tu perasan sejak berhijarah balik ke KL kitaran haid kembali normal.. Sampailah saya berkahwin dengan suami hampir satu tahun waktu di awal perkahwinan lagi saya dah perasan masalah haid tidak teratur terjadi lagi.. yang lebih membimbangkan saya dah setahun kahwin tapi belum di kurniakan cahaya mata.. saya pasti ianya berpunca masalah haid tidak teratur salah satu puncanya. Malu sebenarnya nak terus gi..rujuk pakar sakit puan jadi try la.. cari yang traditional dulu macam berurut la.. try produk pun ada jugak tapi tak nampak hasilnya.. Last ada kawan tanya nak cuba tak supplement kesihatan ni.. Sebab rasa dah terdesak nak pulihkan semula kitaran haid saya nekad ni percubaab terakhir kalau tak jadi jugak mesti jumpa doktor sakit puan..

Alhamdulillah Berjaya jugak saya atasi Masalah Haid tidak taratur kemudiannya saya di sahkan Hamil.. 
Nak.. Tahu supplement Kesihatan Mana yang berjaya atasi masalah saya ni??


Saya telah mengamalkan GLA Complex Shaklee, ternyata ianya telah membantu atasi  Masalah Haid Tidak Teratur selain itu saya juga telah berjaya Hamil

masalah haid tidak teratur

APA ISTIMEWANYA GLA Complex

GLA Complex Shaklee mengandungi  GLA (Gamma Linolenik Asid) dan sunflower oil. GLA telah digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. Ia merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin iaitu hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yang normal.
Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6.

Gla Complex membantu seorang wanita menghasilkan lendir serviks yang berkualiti untuk kesuburan iaitu lendir yang bewarna putih telur. Perasan tak sebulan sekali seorang wanita akan mengeluarkan cecair yang sebegitu, yakni sewaktu subur. NAmun, tak semua orang mendapati cecair yang dihasilkannya sebegitu ‘subur’. Di sinilah fungsi GLA untuk membantu dalam penghasilan cecair yang melambangkan kesuburan ini,

Selain daripada mengatasi masalah haid tidak teratur, GLA Complex juga banyak kelebihan lain..
  1. Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  2. Membantu meningkatkan kesuburan
  3. Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
  4. Membantu dalam menangani menopus
  5. Menguatkan kuku dan rambut
  6. Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  7. Membantu menangai ekzema
  8. Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  9. Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  10. Menguatkan imuniti tubuh
  11. Memperlahankan proses penuaan 
  12. Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  13. Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  14. Mengawal kolesterol Untuk fungsi saraf

Jom baca komen yang dah pun mencuba GLA Complex utuk atasai Masalah Haid Tidak Teratur

masalah haid tidak teratur

Kalau ada yang berminat untuk atasi masalah haid tidak teratur boleh la hubungi saya untuk ketahui lebih lanjut berkaitan produk ni..

HUBUNGI SAYA!
masalah haid tidak teratur



10 comments:

  1. betul tu Dayah..Annur pun makan jugak GLA ni sekejap, sekarang anak pun dah putus susu, dah tak beli2 lagi dah

    ReplyDelete
    Replies
    1. baguskan GLA ni.. Annur Syuhadah.. dayah pun stop sekarang sebab mengandung insyaAllah sambung makan balik nanti lepas bersalin sebab GLA ada Omega 6

      Delete
  2. memang tak selesa bila haid datang tidak teratur.

    ReplyDelete
  3. untuk para suami boleh juga cuba ni kalau isteri ada masalah...vitamin shaklee bagus untuk kesihatan

    ReplyDelete
  4. gla mmg bagus utk masalah hormon tak stabil ';)

    ReplyDelete
  5. alamak...nak komen pun segan... adohai....

    ReplyDelete
  6. GLA bukan sahaja membetulkan masalah haid malah GLA Complex ini amat bagus untuk skin texture, skin repair dan buat skin glowing.

    ReplyDelete
  7. Alhamdulilah kitaran haid okje mmg cantik dari dulu....Selamatlah sikit tak yah keluarkan duit hihi

    ReplyDelete
  8. Huhu..membantu mereka yg mmerlukn..terbaiklah...

    ReplyDelete
  9. hair keluar darah pada wanita sangat normal dan sebagi tanda hamil dan kesehatan wanita

    ReplyDelete