Saturday, July 20, 2013

SUSU IBU VS SUSU FORMULA


susu ibu pilihan saya


Assalamualaikum..
Hari ni saya nak kongsi Betapa ruginya para ibu jika tidak memilih susu ibu sebagai susu terbaik buat anak anda. Dulu saya pun jahil tentang penyusuan susu ibu ni walaupun saya seorang jururawat anak sulung hanya dapat khasiat susu ibu selama 5 bulan lebih je bukan tak nak meneruskan penyusuan tetapi di sebabkan perkerjaan di tambah  kurangnya ilmu menjadi penghalang terbesar. Ya saya bertuah kerana kerjaya saya sebagai seorang jururawat mula membuka mata saya betapa pentingnya susu ibu,melalui program-program penyusuan susu ibu yang giat dijalankan oleh Hospital tempat saya bertugas..almaklumlah nak dapat pengitirafan sebagai HOSPITAL RAKAN BAYI. jadi disitu saya sedar akan pentingnya penyusuan susu ibu ini . 
Alhamdulillah dapat baby yang ke-2 saya berazam nak pastikan kali ni saya nak beri susu ibu sahaja buat bayi saya; insyallah akan saya teruskan sehingga umurnya 2tahun Amin..Jadi untuk entery hari ini saya nak menyeru kaum ibu di luar sana untuk memilih dan menyokong SUSU IBU sebagai susu terbaik buat bayi anda KENAPA? Sila teruskan pembacaan anda ye...

KEBAIKAN SUSU IBU UNTUK BAYI

Makanan Terbaik Untuk Bayi

  • Mengandui kesemua nutrien yang diperlukan untuk tumbesaran dan perkembangan otak bayi
  • Mudah dihadam
  • Sentiasa sedia pada suhu yang tetap
  • Bayi yang menyusui susu ibunya dari lahir hingga 6bln yang pertama mempunyai tumbesaran yang baik dan sihat

Memberi Perlindungan Kepada Bayi

  • Kolostrum adalah susu ibu permulaan yg di keluarkan pada hari pertama sehingga hari ke-3 menggandungi antibody (IgA) yg dapat melindungi bayi daripada jangkitan kuman dan alahan
  • Mengurangkan risiko pencemaran di bandingkan dengan penyusuan secara lain



KEBAIKAN SUSU IBU UNTUK IBU

  1. Mengeratkan kasih sayang antara ibu dan anak
  2. Membantu mengecutkan Rahim dan mengelakkan tumpah darah
  3. Mengurangkan risiko mendapat kenser payudara dan ovary
  4. Mempercepatkan proses pengurangan berat badan jika disertai dengan senaman
  5. Penyusuan susu ibu sepenuhnya boleh menjarakan kehamilan ( perancang keluarga semula jadi )


susu ibu pilihan saya


Kekurangan Susu Formula

Mari kita lihat pula antara kekurangan susu formula dibandingkan dengan susu ibu ialah
  1. khasiatnya yang tidak sama dengan khasiat susu ibu walaupun pelbagai zat tambahan dimasukkan seperti Omega3, Docosahexanoic (DHA), Arachidonic acid (AA), dan vitamin B12.
  2. Berbeza dengan susu ibu, susu formula juga tidak mengandungi enzim. Ini melambatkan penghadaman dan menyukarkan tenaga dibekalkan kepada bayi.zat besi di dalamnya pula sukar untuk diserap oleh bayi.
  3. Bayi yang diberikan susu formula juga terdedah kepada pencemaran bakteria apabila air bancuhan, peralatan botol dan puting tidak dibersihkan dengan sempurna.
  4. Bayi juga tidak mendapat perlindungan daripada pelbagai penyakit kerana susu formula tidak mengandungi antibodi menyebabkan bayi yang diberi susu formula lebih kerap mendapat jangkitan penyakit seperti cirit-birit, demam, selesema, batuk dan alahan walaupun susunya dibuat secara bersih.
  5. Terdapat juga risiko kekurangan zat makanan jika susu dibancuh terlalu cair ataupun jika dibancuh terlalu pekat, ia boleh mengakibatkan sembelit atau kerosakan pada organ tertentu.
  6. Sukar mementukan suhu yang baik (ketika hendak membancuh susu formula) untuk bayi agar zat dalam susu formula tidak hilang



Sekarang BONUS untuk anda di sini ada set penyusuan yang dapat membantu kaum ibu semua yang benar-benar ingin menyusukan anak,
kerana bukan semua kaum ibu diluar sana bila melahirkan anak susu ibu terus banyak. Saya tahu pelbagai msalah yang di hadapi berlaian bagi setiap orang
Saranan saya pilih la supplement yang boleh atasi situasi/keadaan ibu-ibu itu sendiri di mana tahap masalah penyusuan anda.

Harap dapat membantu...

membantu para ibu dalam penyusuan


Set 1 (Budget)


Double Booster














Antara set penyusuan yang mendapat permintaan ramai adalah Set Penyusuan Double Booster kami khusus untuk ibu yang:


Mengalami masalah kemuruduman susu
Mahu melancarkan lagi penyusuan dan tambah susu badan
Mahu kumpul stok EBM
Mahu kulit cantik, kekal langsing & bertenaga di samping susu banyak
Mempunyai kekangan budget untuk Set 3M

Set 2 (Basic)  

    Set B











Bagi Ibu Yang Tidak Mengalami Masalah Penyusuan
  • Mengandungi multivitamin dengan zat besi, vitamin B, vitamin C dan Alfalfa.
  • Memperkayakan nutrisi dalam susu ibu
  • Alfalfa membantu menghasilkan susu ibu dengan cepat
  • Sesuai untuk ibu yang mempunyai masalah sembelit dan keputihan
  • Bagi yang ada masalah ezema, set ini boleh membantu


Tak sesuai untuk IBU yang baru melahirkan anak, berpantang, bayi yang jaunidice (Demam Kuning) dan bayi yang mengalami cirit dengan Alfalfa 

Set 3 (Set Eu Four Pack)

Set Eu Four Pack

Ibu Yang Tiada Susu, Merundum Susu Terutama Ketika Haid 
  • Mengandungi  multivitamin dengan zat besi, vitamin B, vitamin C dan Kalsium
  • Membantu penghasilan susu yang cepat
  • Sangat sesuai untuk ibu yang tak minum susu dan alah pada laktose
  • Kalsium Shaklee(Ostematrik) adalah formula lengkap kalsium, magnesium dan vitamin D

Kelebihan:- Membantu ibu cergas, bertenaga walaupun kurang tidur, pembentukan tulang dan gigi


Set  4 super dooper 3M (Mom's Marvelous Milk)


Mom's Marvelous Milk



Ibu Yang Mengalami Masalah Penyusuan???
  • Si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walaupun telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3liter sehari, maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan katiadaan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik
  • Set yang paling sesuai untuk ibu yang mempunyai stok yang sedikit.
  • Bagi ibu-ibu yang baru nak mula menyimpan stok susu
  • Sesuai juga bagi ibu-ibu yang ingin ketenangan (induce relactation). Contoh:- Ibu yang telah berhenti penyusuan anak. 


Jika anda mengamalkan set ini, bersedia semula untuk pam dengan kerap bagi stimulasikan susu serta mengikuti tip-tip penyusuan saya, InsyaAllah penyusuan boleh dimulakan semula.

TESTIMONI
susu ibu pilihan saya
Salam,nak Share tentang penggunaan sup shaklee. Air susu bertambah, wajah ceria dan cerah. Pentingnya susu dipumping pun tegang..push up

Susu Ibu Banyak

Jika anda berminat dengan supplement yang saya syorkan seperti diatas sila lah menghubungi/sms/whatsApp saya di talian ini  017-6769231 harga istimewa menanti anda berserta free consultation. p/s : jangan malu-malu ye nanti rugi..



No comments:

Post a Comment