Saturday, October 19, 2013

TAK SELESANYA BILA ADA KEPUTIHAN

Assalamualaikum.Buat pembaca blog saya, hari ni saya nak kongsikan pula entry mengenai masalah yang biasa di hadapi oleh kaum hawa  iaitu masalah keputihan.Rasanya setiap perempuan yang dah matang akan mengalami masalah keputihan selain datang bulan..  jangan risau keputihan ni normal KENAPA sebab sesuatu yg semulajadi bagi perempuan ia sebenarnya proses perubahan hormon dan pembersihan yang mana sel sudah mati pada lubang faraj dikeluarkan. TETAPI jika sampai tahap ianya berbau atau di sertai dengan kegatalan, kesakitan, dan bertukar warna ia mungkin satu perkara yang perlu di bimbangkan.

masalah keputihan

Antara tanda-tanda lain masalah keputihan menjadi serius ialah:

  1. Bau busuk atau hanyir dari faraj
  2. pertukaran warna keputihan tadi menjadi cheezy,kehijauan atau kekuningan
  3. Kegatalan
  4. Kemerahan 
  5. Rasa bahang panas pada faraj
  6. Sembelit
  7. Senggugut
  8. Sakit Kepala
  9. Pendarahan yang langsung tak berkaitan dengan tempoh datang bulan
  10. keputihan tebal dari kebiasaanya
Jika anda mempunyai salah satu dari mana-mana simptom seperti di atas, Sila dapatkan rawatan dan berjumpa doktor untuk pemeriksan segera.

Bagi saya di sebabkan kita sering mengalami keputihan adalah menjadi tanggungjawab sendiri utk tidak mengundang masalah keputihan menjadi serius..

Untuk saya perlindungan yang di perlukan semasa datang keputihan  ialah dengan menjaga kebersihan dan kesihatan diri.. utk kebersihan semua mesti tahukan apa yg perlu dilakukan seperti memakai ‘pantiliner’ dan kekerapan menukarnya, guna pencuci  yang bersesuaian dgn pH vergina ketika membersih bahagian vergina, dan lebih istimewa saya mengamalkan supplement terbaik dari Shaklee khusus utuk wanita Alfalfa Complex..KENAPA Alfalfa sila teruskan bacaan anda untuk ketahui lebih lanjut tentang khasiat dan kelebihannya.


masalah keputihan





Alfalfa Complex merupakan satu Formulasi Shaklee Signature yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Shaklee pada tahun 1950s.
•    Sumber semulajadi alfalfa.
•    Pil juga boleh dihancurkan dan dicampur ke dalam air
      sebagai minuman herba semulajadi.

Produk ini mengandungi alfalfa (Medicago sativa). Individu yang menghidap lupus eritematosus sistemik perlu meminta khidmat rundingan pakar sebelum mengambil produk ini.

Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan. 

FAEDAH-FAEDAH ALFALFA
  • Kaya dengan klorofil.
  • Sekurang-kurangnya 4 kali ganda tinggi daripada sayuran-sayuran biasa.
  • Lebih kurang 1000g (1kg) daun-daun muda alfalfa hijau yang dipotong segar diperlukan untuk mengekstrak 2.5g klorofil bermutu tinggi.
  • Kandungan protein alfalfa ialah 18.9% berbanding dengan 16.5% dalam daging lembu,13.1% dalam telur dan 3.3% dalam susu.
  • Kandungan kalsium alfalfa pula ialah 14 kali ganda lebih daripada germa gandum dan 144 kali lebih daripada hati.
  • Dikenali sebagai tumbuhan beralkali di dunia dan kealkaliannya membantu meneutralkan asid toksik dalam sistem badan kita.

masalah kaputihan


Alfalfa Complex merupakan produk Shaklee yang sering di cadangkan bagi masalah keputihan. Di sebabkan sifatnya yang Anti Kulat ramai yang telah mencubanya dan merasai perbezaanya



masalah keputihan

masalah keputihan

masalah keputihan







No comments:

Post a Comment