Tuesday, September 23, 2014

Rahsia Di Sebalik Bawang Putih

Di usia kandungan 12 minggu, tiba-tiba saya rasa stress lain macam. Takut effect pada baby, saya check dengan doctor dan memang terkejut bila doctor sahkan hormon tiroid saya terlalu tinggi. Jadi saya disahkah menghidap hypertiroid.

Doktor bagi ubat tiroid untuk kawal paras hormon tiroid tapi walaupun selamat, dalam hati takut jugak ada effect pada baby. Dah nama pun ubat kan… Then saya buat Google Search tentang alternative rawatan tiroid dan finally saya jumpa kisah cik bawang putih untuk merawat masalah hypertiroid. Maka bermulalah kisah saya hari-hari makan bawang putih.

Sebulan amalkan bawang putih, ini keputusan ujian tiroid saya



tiroid

Dan paling terkejut, saya pun seorang yang bermasalah jerawat. Sedar tak sedar, jerawat sangat berkurang.
tiroid

Nasib baik lah jumpa cik bawang putih ni. Tak payah bergantung pada ubat lagi. Yang natural mestilah lebih baik kan… Memang bawang putih ni tersangat banyak khasiat pada badan hinggakan kaum India memang ratah je bawang putih. Erkkk tapi mampukah saya? Tidakkk la mampu nak ratah bawang putih. Jadi macam mana saya makan bawang putih setiap hari tu?

Haaa mari saya kenalkan anda kepada cik bawang putih saya

tiroid


Jika masih belum tahu kebaikan sebenar Garlic ni, saya senaraikan untuk anda ya


Khasiat Garlic Complex


1. Mengurangkan risiko angin ahmar
  • Garlic hasilkan oksida nitrik membantu mengembangkan dinding salur darah bagi mengawal tekanan darah dengan baik mengelakkan risiko darah tinggi dan angin ahmar.


2. Mengurangkan risiko kanser 
  • Anti oksidan dalam garlicmemusnahkan radikal bebas dalam darah mengurangkan risiko kanser.


3. Bertindak sebagai Anti-bakteria dan Antivirus
  • Allicin dalam garlic berfungsi sebagai antivirus dan antibakteria untuk melawan jangkitan penyakit


4. Mengawal hormon tiroid
  • Mengandungi iodin diperlukan untuk kawal hormon tiroid bagi pesakit hypertiroid


5. Meningkatkan sistem pertahanan badan
  • Kajian menunjukkan makan 2-3 ulas bawang putih mentah setiap hari selama 3 minggu akan meningkatkan aktiviti sel darah putih untuk melawan jangkitan dan tumor.


6. Antiinflamasi 
  • Kajian menunjukkan bawang putih mempunyai bahan antiinflamasi yang membantu pesakit asma, mengurangkan inflamasi pada arhritis pada sendi seperti rheumatoid dan osteoarthritis.


7. Membantu Sistem Pencernaan
  • Bawang putih akan merembeskan gastric acid pada lapisan perut yang akan membantu proses pencernaan di dalam saluran makanan.


8. Mengurangkan Kolesterol Dalam Tubuh
  • Kandungan Di-sulphide di dalam bawang putih bantu turunkan nilai kolesterol di dalam saluran darah dan mengurangkan risiko sakit jantung.


9. Mengurangkan Angin Dalam Tubuh/ Perut
  • Ambil garlic ketika perut kembung akan bantu buang angin dalam perut dan legakan penghadaman

10. Merawat rambut gugur
  • Allicin efektif untuk mengatasi masalah rambut gugur


11. Merawat jerawat
  • Ada antioksidan untuk bunuh kuman jerawat

Bayangkan kalau setiap hari nak kena kunyah 3 ulas bawang putih mentah tapi dengan Garlic Complex, hanya telan 2 biji dan cukup keperluan sehari untuk merawat masalah tiroid saya.

Anda juga ada masalah tiroid? Kalau penat bergantung dengan ubat, apa kata cuba alternatif iaitu garlic complex. 

Nur Hidayah
Call/ whatsApp 017-6769231

3 comments:

  1. Bawang putih mmg terbaikk sgt umi,kalau demam ke selsema ke.mmg bgus mkn bawang putih bakar,tetapi skrg sudah ada garlic dr shaklee ni xperlu susah dah nk bakar atau nk makan mentah,mmg tiap rumah perlu ada garlic complex ni..sgt di syorkan.. yla time demam ke apa larat ke nk membakar bawang putih tu kn.. realitinya mmg mlas nk bt hehe...sbb tu tiap rumah mmg perlu ada shaklee garlic complex ni..mudah dan terbaik untuk diri serta keluarga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Panjang sgt komen nya ni hihi ummi jgn mrh ya,mmg bab kesihatan ni sy suka bercakap ummi hehee.. sy ni mmg cerewet soal supplement dan ubat tp bila sesuatu yg bgus tu mmg sy wajar canangkan n syorkan pada semua...tiap rumah perlu ada shaklee garlic complex ni..terbaikk....

      Delete
    2. terima kasih eyfa writer di atas comment positive anda di harap membuka minat para pembaca blog saya untuk mencuba garlic complex ini memang terbaik..

      Delete