Friday, October 3, 2014

ADA MASALAH RAMBUT GUGUR??

TOLONG...SAYA ADA MASALAH RAMBUT GUGUR!!

rambut gugur


Ohh...itu cerita lama saya..dulu saya merupakan salah seorang yang mengalami situasi di atas.Saya tahu adalah normal bila rambut kita akan gugur setiap hari dan mengikut kajian sehari rambut akan gugur 100 helai/day KENAPA tak percaya.. atau baru tahu!! ni memang fakta ye.. BUKAN Auta.. 
"Rambut gugur sepanjang waktu, sekitar 50 - 120 helai per hari, rambut akan gugur agak lebih banyak saat anda mengalami stress yg berlebihan, seperti perceraian, atau menjalani pembedahan. Kehamilan atau pengambilan antibiotik juga penyebab rambut gugur. 

Rambut tumbuh setengah inci setiap bulan, samaada dipotong ataupun tidak" - Demikian menurut John Barrett, pemilik John Barrett Salon di New York City.


Berikut Antara Penyebab berlaku Rambut Gugur di kalangan lelaki & wanita:

Penggunaan bahan kimia  

  • Bagi mereka yang suka mewarnakan rambutnya dan suka menggunakan bahan kimia untuk meluruskan rambut mereka. Penggunaan bahan kimia akan merosakkan rambut sehingga ke akarnya. Kesannya, rambut gugur terjadi.

Perubahan hormone 

  • ketika mengandung dan melahirkan anak. Ramai ibu mengandung dan ibu yang baru melahirkan anak mengalami masalah rambut gugur. Rambut gugur di sebabkan perubahan hormon yang berlaku, hormon yang tidak stabil di dalam badan menyebabkan kepada rambut gugur.

Faktor genetic 

  • Jika seorang ibu atau bapa mengalami masalah rambut gugur apabila umurnya meningkat, anak perempuan dan lelakinya jugaboleh alami masalah yang sama.

mengalami masalah aliran darah tidak lancar

  • Aliran darah yang tidak lancar di dalam badan boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.

Selalu menarik rambut 

  • Jika anada suka menarik rambut sekuat hati ketika ingin mengikat rambut dan sebagainya.  Ianya boleh memberi kesan yang tidak baik pada akar rambut di mana ia akan jadi lemah dan senang untuk tercabut. Akibatnya, rambut anda akan gugur.

Gaya pemakanan   

  • tidak mengamalkan makanan yang seimbang atau sihat sehingga menyebabkan hormon di dalam badan berubah juga boleh menjadi penyebab kepada rambut gugur.

INI RAHSIA SAYA 

Saya mengalami masalah rambut gugur ketika mengalami perubahan hormone di sebabkan mengandung. Memang waktu tu tak yah cakap lah terasa rambut makin nipis..Bila mandi kalau cuci rambut sengengam rambut luruh. Bila sapu rumah boleh lihat merata rambut bergumpal bila di longokan penuh rambut dari habuk..Tak tahan dengan situasi ni saya potong rambut biar lebih pendek..ingat masalah dah selesai tapi rambut tetap gugur..
Secara tak sengaja memang sedang mengamalkan supplement Shaklee utk pregnency ni..baru ambil dlm 2 bln dah alami perubahan terutama masalah rambut gugur..saya buat research sikit mengenai supplement yg saya ambil ni yang mana telah membantu atasi rambut gugur ni kan.. Inilah Supplement Hebat saya tu..SEKARANG saya telah bebas dari rambut gugur


rambut gugur

ESP 


  • Mengandungi  Protien yang Lengkap dengan 9 asid amino yang amat di perlukan dalam pembentukan sel  terutama anggota seperti  rambut, kuku dan kulit


VITALEA 

  • di kenali sebagai multivitamin, Lengkap dengan nutrisi bagi memastikan sel – sel sentiasa hidup dan pertumbuhan sel  baru dapat membantu dalam pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku dan hormone

Zinc Complex 

  • mampu aktifkan 200 jenis enzim dan merangsang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel rambut seterusnya mencegah dari rambut gugur

Nak kesan lebih baik boleh guna bersama-sama Shampoo ni.. ProSante Hair Care

Testimoni


rambut gugur




rambut gugur


No comments:

Post a Comment