Friday, November 14, 2014

Anak Saya Baby ESP

Anak saya Baby ESP

Assalamualikum,

Teruja rasa Bila tengok gambar-gambar Baby ESP di atas lebih membuat saya teruja sebab salah satu gambar bayi di atas ada gambar bayi saya.. Waktu saya enter entry ini anak saya Muhammad Danish Mikail hampir berusia 2 Tahun. Rasa sekejap je.. masa berlalu. Betul kata orang bayi cepat membesar tanpa kita sedari. Terpanggil nak kongsi dengan pembaca semua tentang perkembangan putera saya ni bukan nak publisiti atau rasa macam artis oohhh.. jauh sekali. Tapi nak kongsikan Cerita Baby ESP  saya ni..

Inilah Cerita Baby ESP - Putera saya

Putera saya di lahirkan di KPMC Kajang pada 30hr Nov.2012 @ 5.45pm dengan berat lahir 2.6kg. 
Sejak dari cahaya mata pertama lagi bayi saya memang kecil berat tak sampai 3kg, yang kakak anak sulong berat lahir hanya 2.25kg sahaja. Tapi yang lebih penting meraka berdua sihat dan lahir secara normal dan tiak pernah kena demam kuning/Jaundice. 

Saya dah nekad sejak mengandung lagi saya nak berikan cahaya mata saya nanti hanya susu ibu. Alhamdulillah sebaik sahaja melahirkannya saya dah beritahu jururawat yang menjaga supaya jangan beri anak saya susu formula.. Sebaik sahaja bayi saya di bersihkan jururawat beri pada saya untuk saya mulakan penyusuan susu ibu.. Ia pada mulanya saya bimbang adakah nanti akan ada susu yang keluar tapi alhamdulillah dengan pengalaman anak sulung dulu segalanya di permudahkan..

Jadi mana cerita yang saya asyik kata bayi saya ni Baby ESP  ye.. Sebenarnya saya dah mengambil ESP (Soy Protein Isolate Powder)Shaklee  ni sejak awal  mengandung lagi sebabnya saya dah reserch tentang kebaikan produk ni untuk saya dan bayi dalam kandungan.. Ada tak dengar minum soya baik untuk bayi terutama ketika hamil.. Biasa apa orang kata tentang soya ni?? ramai orang kata..minum la banyak soya untuk dapat anak cerah. kulit gebu dan bersinar Betul tak!!

Tapi saya tak pikir sanggat pun nak minum soya semata-mata nak anak kulit cerah dan gebu, tujuan saya semata-mata untuk kekal bertenga di samping cari suplement yang boleh memberi manfaat pada saya dan bayi akhirnya saya terjumpalah artikel tentang ESP ni.. 

Dah buat reserch tentang ESP ni baru berani ambil.. Ye la kene la kaji dulu sesuatu produk terutama yang melibatkan pemakanan dan saya juga hamil waktu tu lagilah kene menitik beratkan kandungan ESP ni.. Yang pasti ESP ni bukan soya sentetik tau maksudnya soya yang telah di ubah suai iannya totally Soya Non - GMO, Tidak di ubah suai secara genetic. Hanya melalui proses semulajadi dan dipilih dari kacang soya yg berprotein tinggi  telah mendapat kelulusan KKM dan Halal.


KENAPA SAYA KATA ANAK SAYA BABY ESP

sebab dari dalam kandungan hingga dia lahir saya telah mengamalkan ESP minuman wajib di ambil 3 kali sehari.. Sebab tulah saya katakan Muhammad Danish Mikail (Putera) saya ni Baby ESP.

Seronok tau rasa bila ambil ESP susu saya jadi lebih pekat dan Baby ESP saya ni lebih cepat kenyang dan dapat tidur yang lena.. tiada alahan atau cirit-birit malah anak saya juga tak de kene jaundice/demam kuning. Ini di sahkan sendiri oleh jururawat yang datang kerumah semsa sesi lawatan.

Selain itu juga, saya perasan bila saya ambil ESP ni susu saya bukan sahaja pekat malah banyak. Jadi tak de isu saya perlu campur susu formula. .Labih saya terkejut dan teruja waktu umur bayi saya cukup sebulan bila bawak gi cek-up berat naik sampai 4kg berbanding berat lahir 2.65kg Alhamdulillah, Happy rasa anak sihat berat bertambah dan kulit makin putih dan gebu di buatnya gara-gara penangan ESP ni.. Sebab tu saya katakan anak saya Baby ESP

anak saya baby ESP
Anak saya Baby ESP


Nak tahu lebih info tentang ESP (Soy Protein Isolate Powder)Shaklee boleh klik pada artikal ini
Anak saya Baby ESP


No comments:

Post a Comment